MANGALA TURNUVASI https://docs.google.com/forms/d/1qLPgm9dC9nOOb6N5uCcNMwR_dcvTzpdNaQgAT0P_uZ8/viewform?pli=1&edit_requested=true BAŞVURU YAPANLARIN LİSTESİ
HER KATEGORİ DERECEYE GİREN İLK ÜÇ DERECEYİ ALANA MADALYA VERİLECEKTİR YARIŞMA ÇORUM İÇİ YAPILACAKTIR İLKOKULLAR - ORTAOKULLAR VE AÇIK KATEGORİDE HER TURDA OYUNCULAR RAKİPLERİ İLE 3 SET OYANAYCAKLARDIR 2 SETİ ALAN O TURU KAZANMIŞ OLACAKTIR. TURNUVA KAYIT KONTROL İŞLEMLERİ SAAT: 10:30- 11:15 ARASI YAPILACAK OLUP, İLK TUR SAAT: 11:30 DA BAŞLAYACAKTIR HER KATEGORİ İÇİN KATILIMCI SAYISI 20 (YİRMİ KİŞİ) İLE SINIRLIDIR. BAŞVURU FORMUNU DOLDURAN KİŞİLERİN İSİMLERİ BELLİ ARALIKLARLA http://www.altinhamlesporkulubu.com/ WEB ADRESİNDE YAYINLANACAKTIR. MANGALA OYUN KURALLARI Mangala Türk Zekâ ve Strateji Oyunu iki kişi ile oynanır. Oyun seti üzerinde karşılıklı 6'şar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine bulunmaktadır. Mangala Oyunu 48 taş ile oynanır. Oyuncular 48 taşı her bir kuyuya 4'er adet olmak üzere dağıtırlar. Oyunda her oyuncunun önünde bulunan yan yana 6 küçük kuyu, o oyuncunun bölgesidir. Karşısında bulunan 6 küçük kuyu rakibinin bölgesidir. Oyuncular hazinelerinde en fazla taşı biriktirmeye çalışırlar. Oyun sonunda en çok taşı toplayan oyuncu oyunu kazanmış olur. Dikkat edilmesi gereken kurallar: Oyunda 4 temel kural vardır. 1.TEMEL KURAL: Başlama hakkı kazanan oyuncu kendi bölgesinde istediği kuyudan 4 adet taşı alır. Avucunun içinde rakibinin görebileceği bir şekilde diğer eliyle kuyulara dağıtmaya başlar. Bir adet taşı aldığı kuyuya bırakıp saatin tersi yönünde, yani sağa doğru her bir kuyuya birer adet taş bırakarak elindeki taşlar bitene kadar dağıtır. Elindeki son taş hazinesine denk gelirse, oyuncu tekrar oynama hakkına sahip olur. Oyuncunun kuyusunda tek taş varsa, sırası geldiğinde bu taşı sağındaki kuyuya taşır. Hamle sırası rakibine geçer. Her seferinde oyuncunun elinde kalan son taş oyunun kaderini belirler. 2.TEMEL KURAL: Hamle sırası gelen oyuncu kendi kuyusundan aldığı taşları avucunda rakibin görebileceği bir şekilde diğer eliyle dağıtırken avucunda taş kaldıysa, rakibinin bölgesindeki kuyulara taş bırakmaya devam eder. Eğer rakibinin kuyularına taş bıraktıktan sonra da elinde taş kaldıysa rakibinin hazinesine taş bırakmadan kendi bölgesine taş bırakmaya devam eder. Oyuncunun elindeki son taş, rakibinin bölgesinde denk geldiği kuyudaki taşların sayısını çift sayı yaparsa (2,4,6,8 gibi) oyuncu bu kuyuda yer alan tüm taşların sahibi olur ve onları kendi hazinesine koyar. Hamle sırası rakibine geçer. 3.TEMEL KURAL: Oyuncu taşları dağıtırken elinde kalan son taş, yine kendi bölgesinde yer alan boş bir kuyuya denk gelirse ve boş kuyunun karşısındaki kuyuda da rakibine ait taş varsa hem rakibinin kuyusundaki taşları alır, hem de kendi boş kuyusuna bıraktığı tek taşı alıp hazinesine koyar. Eğer oyuncunun bölgesinde yer alan boş kuyunun karşısına denk gelen kuyuda rakibinin taşı yoksa oyuncu kendi boş kuyusuna bıraktığı taşı almaz. Her iki durumda da hamle sırası rakibine geçer. 4.TEMEL KURAL: Oyunculardan herhangi birinin bölgesinde yer alan taşlar bittiğinde oyun seti biter. Oyunda kendi bölgesinde taşları ilk biten oyuncu, rakibinin bölgesinde bulunan tüm taşları da alıp, kendi hazinesine koyar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
638 kez okundu
YorumlarHenüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın |